Elektrikli şarj istasyonu istasyonun özelliğine bağlı olarak değişebilecek sürelerde, elektrikli araçların şarj dolumunu gerçekleştiren bir sistemdir. Elektrik ile aracın şarj dolumunu yapmak için, şarj istasyonuna gelen bir kişinin aracını fişe takması ile şarj dolumunun başlamasını sağlar. Fosil yakıtların sınırlı ve yenilenemez olması sebebiyle günümüz teknolojisi ilerleyişini yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanılması yönünde sürdürüyor. Kullanıcılara maddi olarak büyük tasarruflar sağlarken, aynı zamanda doğanın korunmasında da büyük rol oynuyor. Elektrikli otomobilleri günümüz teknolojisinde iki türlü şarj işlemi ile gerçekleştirebilirsiniz.
Bunlardan birisi AC şarj istasyonu, diğeri ise DC şarj istasyonu dur. Alternatif akım (AC); Trifaze sanayi elektriği veya standart ev prizlerini de içine alan AC şebekeleri, elektrikli bir aracı şarj etmenin en ucuz yolu olmasına rağmen bu işlem uzun zaman alabiliyor. AC tipi şarj istasyonlarında şebekeden gelen alternatif akım araç üzerindeki bir dönüştürücü yardımıyla doğrusal akıma dönüştürülerek bataryaya iletiliyor. Bu tip istasyonlarda 22 kW kapasiteye kadar enerji çıkışı elde etmek mümkündür. Ancak AC şebekelerinde şarj hızı istasyonun çıkış gücüne ve araçtaki dönüştürücünün kapasitesine bağlı olarak değişebiliyor.
Doğru akım (DC); Yüksek hızlı şarj olarak da bilinen DC istasyonları aracın batarya kapasitesine göre 1-4 saat arasında tam dolum gerçekleştirebiliyor. Şebekedeki alternatif akım istasyon üzerinde doğru akıma dönüştürüldükten sonra araç bataryasına iletildiği için AC şarj tipine göre daha hızlı dolum yapılıyor. DC şarj istasyonlarının kapasitesi 24 kW ile 175 kW arasında değişebiliyor.